Friday, April 2, 2010

Dah Ganti Puasa?

1 hati 1 fikir 1 risau 1 usaha 1 jemaah 1 agama

Asalamualaikum kepada anak cucu nenek semua.Terutamanya kaum hawa.
Semoga Allah redha dengan kehidupan kita.

Entry kali ini adalah untuk anak cucu masthurat tersayang.

Dah masuk bulan April ni!Puasa dah ganti?. Kalau ganti sikit sikit tak lah perit sangat.Lebih lebih lagi pada anak anak yang baru baru berhutang.Nenek faham sangat. Kalau selang selang tak lah terasa sangat! betul tak cakap nenek.

Ingat betul betul! kira betul betul!
Apa??? Lupa berapa???
Lain kali catit???
tak pa! tak pa! kan masih belajar!
Kebiasaannya cuti berapa?
Gantilah banyak tu!tapi biasanya nenek akan lebihkan 2 hari.

Tapi untuk anak anak dan cucu cucu yang dah biasa puasa sunat tu,tak ada masalah la!

Disini nenek mengambil kesempatan untuk mengucapkan "Selamat berpuasa Ganti" Semoga Allah redha pada kita!.

Sekian Terima Kasih

Wassalam

9 comments:

  1. selamat.. cet x perlu ganti.. bagi cet ..kpd kaum hawa yg nak ganti puasa.. blh ganti masa keluar jln Allah.. solat dan puasa...
    utamakan amalan yg perlu diqada' berbanding amalan sunat..

    ReplyDelete
  2. puasa 6 bulan syawal..puasa isnin khamis..puasa rejab..puasa2 lagi..insya'allah abis la ganti. tapi..ramai lelaki yang gagah perkasa tak ada rasa mahu berpuasa di luar ramadhan sebab puasanya dah cukup tau nenek..


    *err..kadang2 lupa jugak berapa hari tinggal..ganti je 15++ hari..boleh kan nenek?

    ReplyDelete
  3. Nenek, mmg tgh mengganti puasa nie, slow2 ;p
    terima kasih utk reminder..
    smg hidupmu diberkati Allah selalu, amen

    ReplyDelete
  4. Salam,
    Nek masih ganti2 pose ke?Hehe sj nyakat...
    Kita ni dah puas ganti2 dulu, yg sakitnya bl awal n akhir rmdhn dpt mc...adui, berganda2 gantinya...Skrg ni kkdg kne ganti kkdg penuh... tu yg best tuu...yg plg perit ms bersalin ank sulong...sebulan kna ganti...habis ganti je, masuk next rmdhn...hasilnya, ms raya dah bole sarung bju pngantin balik!huhu...la ni ank tu plk mewarisi kita, due dkt2 rmdhn...raso laa...

    ReplyDelete
  5. allah s.w.t dgn taufik dan limpah rahimnya kawankan saya dgn qarkun yg pose sepanjang tahun dan seumur hidup dan yg berpuasa nabi daud...
    tiada daya upaya hatta nak ucap satu subhanallah..huhuhu

    ReplyDelete
  6. Salam nek. Alhamdulillah..selalunya ganti pose dlm bulan syawal. Niat ganti pose n doa utk dpt pahala pose enam gak...insyaAllah..hubby tgh klr ni..gagah gak nk pose sunat..Smuga Allah trima..amin

    ReplyDelete
  7. Bismillah Pembuka bicara
    Asalamualaikum pada semua
    Rindu membara lama tak jumpa
    Akibat PC tak boleh guna

    ReplyDelete
  8. To peluncur islam:
    Memang benar saperti kata tuan.Mujahadah semasa dalam mujahadah.

    To Aishah:
    Gadis yang banyak amalan nafil rupanya.Alhamdulillah!.Susah nak dapat zaman sekarang ini.Umpama lilin dikala kelam.
    Baguslah ganti banyak banyak.lagi banyak lagi bagus.

    To Yuana:
    Alhamdulillah.Moga dirimu juga diberkati Allah dan mendapat kejayaan didunia dan akhirat,Amin

    To Ummu Ali:
    Salam juga.Nenek ni bermasalah sikit.Tiap tiap tahun ganti berbulan bulan. baru tahun lepas normal macam orang!.Allah bagi baik.
    Wah! insyaallah raya nanti jadi nenek la!

    To akuhuduh:
    Alhamdulillah!.Moga kita dapat beramal juga serupa itu,Insyaallah.

    To ahlia azharjaafar:
    Haah! biasa macam tu kan! serampang 2 mata!
    Semoga Allah mudahkan segala urusan mu.Jaga anak anak elok elok ye!.Maka bertambah tambah dan berlipat gandalah pahala mu asbab mujahadah.Moga Allah redha dengan usaha kita yang sedikit ini.

    ReplyDelete
  9. eh..tak la..
    banyak bocor amalnya nek

    ReplyDelete