Friday, December 18, 2009

Yang telah! yang sedang! dan akan terjadi!

Asalamualaikum anak cucu nenek

Semoga semua dalam keredhaan Allah!

Sungguh keredhaan Allah sangat penting bagi kita. Macam mana nak dapat redha Allah?
Tentu lah dengan taat perintah Allah!

Cara mana?
Tentulah dengan cara yang ditunjukkan oleh Rasullullah sallallahu alaihi wasallam dan diikuti oleh para sahabat radhiallahu anhu.

Ia itu berlandaskan Al Quran dan As sunnah.

Nenek sebak mengenangkan kasih sayang Rasullullah kepada kita umat baginda.

Ingat lagi tak bagaimana Baginda bersabda dan bersabda dan bersabda dari lepas solat Subuh sehingga masuk waktu solat Zohor.

Berhenti untuk solat Zohor berjemaah dan kemudian sambung lagi khutbah baginda sehingga masuk waktu asar.

Berhenti untuk solat Asar dan sambung lagi khutbah Baginda sehingga masuk waktu magrib.
Sungguh Rasullullah sungguh sungguh sayang pada umat Baginda.

Didalam khutbah Baginda itu baginda mengkhabarkan tentang apa yang telah terjadi dan belum terjadi dan akan terjadi sebagai peringatan! dan sebagai amaran! supaya kita bersiap sedia menghadapi bahaya mendatang!

Begitu lah kasih dan sayangnya Baginda kepada kita umatnya

Sabda Baginda yang insyaallah Allah bagi nenek yang daif ini faham sikit dan yang salah itu dari nenek dan yang benar itu dari Allah Azzawajalla. Lebih kurang begini mengikut kefahaman nenek yang kurang ilmu ini insyaallah -

1] Telah datang zamannya kaum muslimin menuntut ilmu dari Ahli Bidaah.Itu adalah tanda tanda sebahagian dari kiamat iaitu Ilmu dituntut dari orang yang rendah ilmunya. Ini telah terjadi dan sedang terjadi. Ini adalah tanda tanda kenabian dan kerasulan baginda!
Apa yang telah Baginda sabdakan akan terjadi telah terjadi dan sedang terjadi sekarang ini!.Hadith yang isinya nenek dapat faham sikit ini telah dikeluarkan oleh Abdullah bin Mubarak dan At tabrani, Bolehlah anak cucu check tengok kan, Hadith bukan boleh buat main main!

Hadith ini adalah amaran untuk kita supaya menjauhi bidaah! dengan sejauh jauhnya!

Awas lah kepada perkara perkara yang baru iaitu dalam bidang peribadatan kepada Allah iaitu dalam soal iqtiqat.[ejaan salah kot]

Apa saja yang tidak ada keterangan sunnahnya tapi dikerjakan orang dan dijadikan sebahagian dari agama dengan niat mendekatkan diri kepada Allah dan mengharapkan ganjaran dari Allah adalah Bidaah!


to be cont kat next entry

No comments:

Post a Comment