Tuesday, May 15, 2012

Memberati Solat

1 fikir 1 hati 1 kerja 1 fikir 1 risau 1 iman.

 Asalamualaikum.

 Semoga kehidupan dunia kita Allah takdirkan menjadi asbab kebahagian manusia dalam kehidupan Akhirat.

 Kita sentiasa mengharapkan takdir yang baik.kita sentiasa berdoa semoga kita ditakdirkan mati dalam iman dan ditakdirkan masuk syurga.

Kalau dapat tanpa hisab tu best la kan.itu lah yang kita cari kan. tapi kalau kena seksa kena bakar bagai sampai hitam legam dan tulang belulang berkecai pun kita akan diangkat dan dimasukkan ke syurga juga kerana Allah dah janji iman sebesar zarah pun dapat masuk syurga.

Pasal tu la kita kena doa hari hari moga kita ditakdirkan masuk syurga dan buat amalan amalan ahli syurga.

 Bila Allah takdirkan kita masuk syurga,Insyaallah kita mati dalam iman. Insyaallah sejahat mana pun kita pada awal kehidupan kita, pada akhir kehidupan kita insyaallah kita akan terdorong untuk membuat amalan ahli syurga.

Tapi nauzubillah bila seseorang itu takdirnya ialah ahli neraka,biar diawal kehidupan, beliau adalah seorang yang warak dan banyak buat amalan ahli syurga tapi diakhir kehidupan beliau,beliau akan terdorong untuk buat amalan ahli neraka.Nauzubillah hi min zalik.

Namun kita sangat yakin Allah maha pengasih dan penyayang dan sangat menyukai hambanya yang merayu rayu dalam doanya.Dan Allah sentiasa memperkenankan doa hambanya.

eh tadi nak cakap pasal solat kan???

 lain kali lah ye

 wasallam

 p/s jangan lupa doa utk istimak sri petaling semoga dae dae dapat dikeluarkan keujung ujung dunia dan semoga menjadi asbab hidayat Allah tersebar keseluruh Alam

No comments:

Post a Comment